Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Apa Akan Terjadi Jika Tikus Telah Bersarang Dalam Kereta Anda?

Tikus; orang kata susah nak halau dia, pembiakan tikus sama rata dengan pembiakan kucing itu adalah lumrah alam,

Tetapi ia berbeza dari segi alam sekeliling, contohnya penempatan penduduk di bandar, biasanya tikus membiak dengan banyak kerana persekitaran di bandar di penuhi dengan gerai makan, seperti di Malaysia atau pon di Indonesia.
Tikus
Jangan Biarkan Tikus Bersarang Dalam Enjin Kereta Anda

Masalah yang dialami oleh penduduk di sekitar bandar dengan kumpulan tikus ialah dia suka bersarang didalam kereta, lebih lebih lagi pada musim hujan.

Apa akan terjadi sekiranya anda tidak memerhatikan atau membuat penyelenggara tentang situasi kereta terutama didalam bonet enjin kereta?


Kerana di tempat inilah tikus suka membuat sarang atau menjadikan tempat bermalam.
Pada kebiasaanya apabila tikus telah membuat sarang/tempat tidur, dia akan membawa semua jenis sissa makanan seperti tulang ikan, tulang ayam, sayuran dan sebagainya.

Sekiranya anda dapat menghidu bauan busuk selepas mematikan enjin kereta setelah membuat perjalanan, itu bermakna bau tikus dan najis serta kesan air kencingnya.

Ia akan menjadi lebih busuk sekiranya anda tidak membuat "spot check" enjin kereta, untuk menanggani masalah ini pertama sekali anda harus mencuci enjin kereta anda dengan chemical. Selepas mencuci anda perlu meletakkan bahan untuk menghindar tikus datang kembali seperti langkah langkah yang di sebut sebelum ini. HALAU TIKUS DALAM ENJIN KERETA

Langkah terakhir yang anda perlu lakukan ialah mengamalkan letak "ubat gegat" pada sebelah malam jika anda rasa cerewet dengan amalan meletak "berus sabut" kerana anda perlukan mengalihkan berut sabut untuk menjaga keselamatan terutama untuk membuat perjalanan, kerana dikhuatiri berus sabut terkena kipas atau stuck di tali "belt".

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive