Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Umpan Anai Anai Cara Terbaru Perangkap Tikus

Tikus- memang licik, kadang kala amat sukar untuk menangkapnya walau letak umpan ikan kering, kecuali tikus itu terlalu lapar mungkin 50% masuk perangkap, jika tak, maka ia sentiasa akan merayap di dalam rumah anda mencari sesuatu yang baru, seperti menggigit beras, gandum, roti, cereal.
Tikus Rumah
Tikus Rumah
Sudah menjadi perangai "Tikus" dia akan menggigit apa sahaja makanan yang ada didalam rumah anda, walau anda meninggalkan dapur dalam beberapa minit, ia akan kembali merayap, adakala dia tidak segan silu melintasi walau anda sedang makan malam.

Perkara ini pasti terjadi, terutama di kedai makan di tepi jalan, yang mana kebersihan tidak terjaga, serta di kawasan perumahan kampung di tengah bandar, memang terkenal dengan "Tikus" licik.

Mengikut petua orang orang tua, kalau nak halau tikus jangan marah padanya, betul ker? Kerana tikus akan menjadi degil dan menyahut canaran anda, Tetapi kata orang tua tua lagi kalau nak halau tikus, kena guna ayat lembut yang berbunyi seperti " wahai Mek Ti jangan ganggu dapur aku" boleh percaya ker?.

Kadang kala pesanan seperti tersebut kita boleh lihat dalam movie "Willard". Jika semua umpan tidak menjadi, mahu pun gantung cheese dalam perangkap, mungkin anda mempunyai harapan iaitu dengan umpan "Anai Anai". Cuma amat sukar untuk dapatkan Anai Anai, akan tetapi inilah makanan yang menjadi kegilaan tikus dan boleh dia (Tikus) boleh lupa diri bahawa  itu adalah umpan perangkap.

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive