Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Perkembangan Keluarga Tikus Sama Dengan Pembiakan Keluarga Kucing

Alam Tikus

Pembiakan Tikus  sejajar dengan  pembiakan kucing, ia adalah lumrah alam, atau kitaran kehidupan antara 2 kehidupan bianatang. Pengurangan "tikus" boleh disebabkan oleh kucing atau kehidupan binatang liar yang lain umpama ular.


Keluarga tikus terbahagi dalam pelbagai jenis habitat, iaitu yang bersarang di dalam tanah, ada yang bersarang didalam rumah dan ada yang bersarang diatas pokok kayu.

Kerisauan oleh manusia ialah jenis tikus yang bersarang didalam tanah dan yang suka membuang sarang didalam rumah seperti di dalam kabinet dapur dan sebagainya.
Alam tikus 




Tikus yang suka bersarang didalam tanah merupakan keluarga tikus yang pengotor dan boleh mendatangkan pelbagai penyakit bagi manusia. Manakala tikus yang suka bersarang di dalam rumah ialah sejenis tikus yang suka menggigit semua jenis benda yang ada di dalam rumah termasuk pakaian, makanan serta dinding rumah.
Pencegahan harus di lakukan untuk mengelak semua jenis tikus tikus kerana,  tikus ialah binatang degil yang suka merosakkan harta benda manusia, seperti enjin kereta dan sebagainya.
Alam Tikus 


Kawalan pencegahan awal ialah dengan membela kucing, itu adalah yang sebaiknya kerana anda tak perlu bersusah payah mencari racun tikus mahupun menahan perangkap tikus. Sudah menjadi lumrah kehidupan 2 binatang ini, walaupun ada setengah kucing tak suka makan tikus akan tetapi, "Tikus" amat takut dengan cengkaman se-ekor kucing.

Air kencing se-ekor kucing tidaklah  mendatang bahaya terhadap manusia berbanding air kencing se-ekor tikus yang mana boileh membawa maut.
Alam Tikus

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive