Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Serai Wangi Cara Menghalau Tikus Adakah Berkesan

Hujan panas, kucing hilang muncul pula si "Tikus" itu adalah lumrah alam, setengah orang tak suka kucing, maka tidak mustahil kawasan rumah andaakan muncul binatang kecil yang licik iaitu "Tikus".

Tikus seperti sebenarnya tidak berbahaya sangat bagi manusia akan tetapi ia adalah pemusnah barangan berharga and seperi pakaian serta dia akan mencuri makanan seperti "cereal" atau bijirin lain.
Alam Tikus



Alah comelnya dia, yang tak tahan dia suka berak sambil makan tak kira dimana sahaja, dan menjadi parah bila dia berak atau kencing dalam kotak bijirin cereal anda.

Nak menghalaunya bukan perkara senang jika dikawasan rumah anda tidak ada kucing. Berikut ialah bahan yang mungkin sedikit sebanyak menghalau tikus iaitu dengan menggunakan "serai wangi" tetapi ia tidak begitu ketara manfaat kerana kawasan rumah anda terdedah dengan udara yang terbuka dengan luas, tapi ia cukup berkesan jika dilembabkan dengan kain dan letak didalam bonet enjin kereta anda terutama musim hujan.

Nescaya kereta anda terhindar dari kerosakan disebabkan oleh "Tikus" yang suka menggigit dan bersarang di dalam bonet enjin kereta.
Alam Tikus

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive