Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Rentokil Rat Killer- Dalam Bentuk Pasta

Racun tikus keluaran "Rentokil" "Mouse & Rat Killer" yang berupa pasta rasanya tidak akan menarik minat tikus di Asia khususnya di bandar bandar besar seperti Singapura, Jakarta serta Malaysia.


Ini kerana di bandar negara Asia, mempunyai longkang yang besar serta terdapat banyak sisa sia makanan terbuang yang adalah menjadi tarikan utama tikus.

Manakala tikus sawah lagi tidak berminat untuk makan racun yang berupa pasta. Kerana tikus sawah hanya memakan tumbuhan tanaman sert ulat ulat kecil dan juga serangga.
Umpan Tikus
Umpan Tikus Yang Berupa Pasta.

Di sebelah negarah eropah atau negara barat, racun Rentokill berupa pasta memang menjadi kegemaran tikus tikus di sana, kerana sisa makanan yang terbuang juga tidak menarik selera tikus.

Perkataan tikus sudah cukup terkenal di bandar Jakarta, Singapura serta Kuala Lumpur, inilah keluarga tikus yang menjadi masalah besar kepada manusia dan penduduk setempat.

Ambil contoh di pasar Chow Kit, tikus tikus bergerak diantara kakai manusia dan menjadi amat ramai terutama pada sebelah petang ketika kedai ditutup, tikus tersebut merayau rayau mencari sisa buangan seperti urat perut ayam dan sebagainya. Hairan plak tikus ini tidak pula berminat memakan buahan atau sayuran di gerai tersebut. Itu sudah cukup bagi kita bahawa cara untuk menghalau tikus yang ramai bukan cara hanya menabur racun berupa pasta.
Halau Tikus

Tetapi anda boleh membuat pasta yang original dan menabur debu racun atau gaul bersama pasta dan letak sahaja dilantai, Gerenti esok pagi anda akan dapati beratus tikus mati termakan pasta yang beracun.

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive