Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Tikus Tom dan Jerry Ialah Sejenis Tikus Rumah

Walaupun ramai tikus tikus yang memasuki rumah anda, terutama rumah diatas tanah terutamanya, sebenarnya pelbagai jenis tikus memasuki, termasuk tikus tanah iaitu tikus yang teramat kotor serta keji bila terkena hujan atau air.

Tikus rumah, ialah sejenis Tikus Tom, untuk mengenal jenis tikus "Tom" anda boleh "refer" kepada cartoon "Tom & Jerry". Yang mana Tom dan yang mana Jerry, penulis pon tak kenal.
Tikus Rumah
Tikus Tom & Jerry - Tikus Rumah

Jadi sejenis tikus yang disebut Tom & Jerry tuh ialah tikus rumah, dia sememangnya amat pintar, cerdik, cergas, cergas sebab sebab dapat memakan makanan yang berkhasiat serta berprotin, apa yang ada dalam rumah anda semua dia telan, kalau tak ada makanan maka baju "Branded" atau yang mahal dia akan sapu bersih, Jika anda memarahi, pukul dan lepas, (macam balas dendam plak). Tapi itulah kenyataan.

Cara Menghalau Halau Tikus  rumah sama juga seperti penulis nyatakan sebelum ini, cuma pilihan umpan mesti anda pelbagaikan seperti, cheese, "Tikus memang ssuka bau cheese" dari jauh dia sudah hidu. pada kebiasaanya tikus rumah ini dia manja sikit, tapi awas jangan marah, kalau nak halau guna suara, maka kenalah guna ayat yang lembut, seperti, perkataan "Pergi jauh jauh jangan masuk rumah aku dan jangan buat jahat". sila perhatikan tikus pada masa itu, iaitu dia akan melihat anda. Kalau tikus tanah cakap apa pon dia buat tak tau jer dan lari terus tanpa henti dan menyorok.

Betul atau tidak anda kenalah cuba ya...


seoGreat News

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive