Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Penyebab Utama Kenapa Ramai Tak Suka Tikus

Sebut pasal tikus memang tak nafikan 80% manusia tak suka kehadiran tikus di dalam rumah mahu pun  melintas dihadapan anda ketika makan digerai gerai tepi jalan khususnya.


Alam Tikus
Cara cara Tikus yang paling berkesan, ialah dengan cara membela Kucing

Yang suka kehadiran tikus ialah di negara India iaitu 10%  dan di lain lain negara nisbah peratus iaitu 10%  yang mana suka membela tikus sebagai hobi serta ahli saintis hanya untuk membuat kajian.

Ramai tak suka tikus kerana:
Sifat Pengotor
Pembawa Penyakit
serta sifat Pemusnah harta benda.

Seperti yang kita sedia maklum, sifat tikus yang pengotor serta pembawa penyakit iaitu "Tikus Tanah", jenis ini suka berkeliaran di tepi rumah, tepi longkang, mahu pun dalam longkang dan juga yang hidup di pasar pasar, di gerai makan.
Alam Tikus
Tikus Padang
Tikus yang jenis suka memusnah harta benda anda ialah tak lain dan tak buka iaitu "Tikus Rumah", jenis tikus ini agak kecil berbanding tikus tanah, serta kulitnya agak cerah, Tikus ini biasanya setengah manusia suka memelihara sebagai "Pet" dan ahli santis memelihara tikus ini sebagai bahan uji kaji. (Ini Tikus jenis Jerry, "Tom & Jerry").

Tikus yang suka hidup sendiri dan tak suka mengacau manusia ialah iaitu "Tikus Padang", Tikus jenis ini saiznya agak kecil berbanding dengan Tikus Rumah, kulitnya juga cerah dan bulunya kehalusan.
Tikus ini berperangai suka melompat lompat di dalam rumput serta dalam ladang ladang, terutama di ladang gandum, ia suka hidup di  bumi eropah. Kalau di Malaysia atau Asia yang suka hidup dipadang ialah Tikus Tanah yang mana badanya agak gempal dan buruk.


Cara cara membunuh menggunakan racun adalah sama sahaja walau berbeza jenis tikus: Tikus Tom ?
Alam Tikus  
Share in Whatsapp/Available for Smart Phone Only
Membunuh Dengan Racun
Umpan Beracun

 
Great News

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive