Halau Tikus Contact Family Tikus Racun SiteMap Umpan Alam Petua

Tikus Mengamok

Zaman, pandemic "Covid19" banyak kedai kedai makan mahu pun pasar borong telah ditutup, tertutama di bandar Kuala Lumpur, khususnya.


Pada kebiasaanya, sebelum "Covid19" tempat tikus yang paling ramai ilaah di pasar Borong Selayang, Pasar Chow Kit.
 
Alam Tikus
Sekali Tikus Beranak

Sekiranya anda melawat pasar borong ketika itu, sekurang kurang 100 ekor tikus sedang merayap, dibawah meja, dicelah longkang, malah merayap di dalam sangkar ayam.

Kini, setelah hampir kesemua pasar ditutup, tikus tikus ini telah mula merayap ke gerai gerai makan yang berhampiran, tak kiralah terdapat orang ramai yang lalu lalang.

Tikus dizaman ini tidak menghiraukan lagi, seolah dia juga termasuk dalam golongan masyarakat, dan orang yang melihat tikus juga, "Buat Buat Tak Nampak", maka bermaharajalela lagi lah tikus.

Kucing juga sama perasaan macam manusia, kadang kadang dia buat tak tau juga, hanya melihat tikus melintas didepan mata, seolah tidak ada rasa / tiada "Nafsu" terhadap tikus.

Di bandar bandar pembiakan tikus semakin banyak, dan pembiakan kucing semakin berkurangan, disebabkan itulah hampir kesemua kedai makan, gerai makan, kedai runcit, pasar borong dipenuhi "Tikus".

Bagaimana, kalau "Tikus" longkang masuk ke dalam rumah dan merayau didapur anda? berak merata rata, kalau jenis yang suka merendam pinggang mangkok dalam basin, tikus lagi suka, zaman sekarang tikus tak takut air, malah dia berak juga dalam takungan basin anda. Kalau tak percaya perhatikan di gerai makan tepi jalan, mesti ada tikus yang dok menunggu dicelah celah dan dibawah dapur.

Kalau dekat negara China, tak per mereka tangkap dan rebus jer Tikus tersebut.
Jangan Biarkan Tikus Menyusahkan Anda Sehingga Merosakkan harta Benda, Enjin Kereta, Dan lain Lain Yang Bernilai ?
Tikus   Great News

No comments:

Post a Comment

We Open For The Advertising - Iklan From Celtic Avenue

Subscribe

Subscribe for New Post Notifications

Topic Archive